quinta-feira, 28 de agosto de 2014

20 facts about me



Hi everyone! How are you today?
So I have been blogging for a little less than a month now (started 26th July) and I think that it is important to know a little about the person behind the clothes so I made this post in order for you to know me a little better. Here are 20 facts about me:

1. Where are you from?
I am from a little town in the coast of Portugal, Aveiro. It is a beautiful place that reminds a little of Venice. I love my town! :)

2. What do you do?
I'm a med student going to my final year and I study in Barcelona. This is my sixth, and final, year in Barcelona and during the period of classes I manage my time between Barcelona and Aveiro.

3. What are you going to do when you graduate?
I will graduate (fingers crossed) on June 2015 and I will move back to Portugal. In November 2015 I will attend the specialty exam, a national exam that we must do in order to enter a specialty. So next year I will be studying non-stop until the Big Day (fuuuuun!)

4. Why studying abroad?
When I finished high school I didn't have a score high enough to enter in Medicine in Portugal, so I had to try to go to Spain, that had a lower score to enter and I was accepted at UAB (Autonomus University of Barcelona).

5. You prefer living in Barcelona or Aveiro?
Aveiro, because my boyfriend, family and childhood friends are there. Home is where the heart is, right? Barcelona is a great city and has given me lots of memories and I have great friends there (that I will miss very much) but it is also really hard to be so far away from the ones I love and I've been away for too many years. Also, as beautiful as Barcelona can be, it is also really big and has so many people, that is easy to feel alone and lost out there.

6. What specialty are you planning to do?
I love endocrinology and would like to pursue that but I need a really high score on the exam, and I have other possibility on the table, so it is all still in the open.

7. Any hobbies?
I love to read and write, I write mostly stories in a Jane Austen kind of world. Also like ridding bicycle, going to the movies, take long walks, hanging out with friends, and, of course, shopping! :p

8. Random things you like to do?
Being with my boyfriend, sure is nº1
Take long walks in Barcelona with my great friend Ba while talking about almost anything
Being the personal shopper of my mother, sister and boyfriend and help them with shooping
Going to the beach and getting tan
The incredible sense of humor of my sister
Meeting with my girlfriends and laugh all night long
Baking desserts and seeing the pleasure in people's face when they eat them
Watching the rain while cosy inside
Thunderstorms
Wearing out new clothes
The first yellow leaves of Autumn
Christmas songs
Fireplaces in winter
A bookshelf full of books
Re-organizing my closet
Starting my day with chocolate

9. Favorite season?
Definitely Summer, but also like the first days of Autumn, for me they are the most beautiful ones of the year.

10. How many skirts are in your closet?
Ok I get ask this question A LOT. The ones who know me know I love skirts. I don't know for sure, I have been collecting them for several years now. I would say more than 50 for sure, between all seasons, but one day when I have them all in one place I will count them.

11. What is your favorite color?
Definitely coral!

12. How do you define your style?
I would say a mix of boho and preppy

13. Favorite book?
Pride&Prejudice, without a doubt

14. Favorite movie?
Pride&Prejudice (I'm consistent! :p and I have seen it like... 50 times?!)
Also Anna Karenina, Les Miserables (and any musical) and Beauty and the Beast (and any disney movie also! :p)

15. Do you watch any series?
Yes, I'm a major series addict! I watch Modern Family, The Big Bang Theory, True Blood, Game of Thrones and of course the classic Sex and the City.

16. Favorite food?
Pasta with almost anything, pizza, lasagna, fruit and chocolate desserts

17. Why starting a fashion blog?
I'm most passionate about fashion and I have been reading fashion bloggs for some years. I think I have my own style and would like to inspire others.

18. Who does your photos?
By boyfriend and my sister

19. Why the name "Tere's Scrubs"?
Well it occurred to me that my clothes are my daily uniform, and scrubs are my hospital uniform, so it was a bridge between the two. Oh and I'm Tere, or Teresa :)

20. Expectations for Tere's Scrubs?
To be able to inspire others, to have fun doing the blog (although it takes a lot of work), to improve my style and myself, to create kind of a style diary that I will be fun to recap later, and to meet new bloggers and readers! :)


I hope they didn't turn out too silly, I felt kind of weird while doing this post, but that's the thing about blogging, it makes you leave your comfort zone and I was in need of that. If you have anymore questions for me I'm happy to answer them, you can leave them in comments or write to terescrubs@gmail.com
Thank you all for reading!
Wish you all the best!

Tere


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Olá a todos! Como estão?
O blog fez há pouco tempo um mês (teve início a 26 de Julho) e acho que é importante conhecer um bocado a pessoa por detrás da roupa, por isso fiz este post para me conhecerem um bocadinho melhor. Aqui estão 20 perguntas sobre mim:


1.     De onde és?
Sou de Aveiro, uma cidade no litoral de Portugal, conhecida por lembrar Veneza, adoro a minha cidade!

2.     O que fazes?
Estudo medicina e vou agora para o sexto ano. Estudo na Universidade Autónoma de Barcelona e este vai ser o meu último ano a viver lá. Durante o período de aulas divido o meu tempo entre Aveiro e Barcelona.


3.  Quais são os teus planos pós graduação?
Vou-me licenciar em Junho de 2015 (se tudo correr bem!) e vou voltar para Portugal. Em Novembro de 2015 vou-me apresentar ao exame da especialidade e até lá tenho muuuuuito para estudar (que divertido!)

4.     Porquê estudar lá fora?
Quando terminei o secundário tinha receio de que a minha média não fosse suficiente para entrar cá, então decidi candidatar-me a várias universidades espanholas e acabei por escolher ir para a UAB.

5.     Preferes viver em Barcelona ou Aveiro?
Aveiro, por causa do meu namorado, família e amigos de infância. “Home is where the heart is, right”? :) Barcelona é uma grande cidade que me deu muitas memórias e tenho bons amigos dos quais também sentirei falta, mas tem sido muito difícil estar todos estes anos longe dos que amo. Além disso, apesar de Barcelona ser uma cidade fantástica e muito bonita, é também muito grande e tem tantas pessoas que é fácil sentir-me sozinha e perdida no meio de uma multidão.

6.     Que especialidade estás a pensar escolher?
Gosto muito de endocrinologia e gostava de seguir essa área, mas requer uma nota elevada no exame da especialidade e também gosto de outras áreas, portanto ainda há muitas hipóteses em aberto.

7.     Tens hobbies?
Adoro ler e escrever, escrevo muito dentro do universo da Jane Austen e nesse período de tempo que me fascina tanto. Também gosto de andar de bicicleta, fazer longos passeios, ir ao cinema, estar com os amigos, e claro, ir às compras! :p

8.     Coisas que gostes de fazer?
Estar com o meu namorado, é sem duvida a nº1
Dar longos passeios por Barcelona com a minha grande amiga Ba enquanto falamos de tudo e mais alguma coisa
Ser a personal shopper da minha mãe, irmã e namorado e ajudá-los nas compras
Ir à praia e bronzear
O sentido de humor incrível da minha irmã
Encontros com as minhas amigas e rir a noite toda com elas
Fazer sobremesas e ver a casa de prazer de quem as saboreia
Ver a chuva a cair enquanto estou em casa quentinha
Trovoadas
Estrear roupa nova
As primeiras folhas amarelas de outono
Músicas de natal
Lareiras no inverno
Uma estante recheada de livros
Re-organizar o meu armário
Começar o dia com chocolate

9.     Estação favorita?
Definitivamente o Verão, mas também adoro os primeiros dias de Outono, para mim são os mais bonitos do ano.

10.  Quantas saias tens no teu armário?
Ok, existem muuuuitas pessoas que me perguntam isto. Quem me conhece sabe que adoro saias. Não tenho a certeza, tenho andado a coleciona-las há vários anos. Eu diria que mais de 50 de certeza, entre todas as estações, mas um dia junto-as todas e conto-as :p

11.  Cor favorita?
Definitivamente coral!

12.  Como defines o teu estilo?
Eu diria que é uma mistura entre boho e preppy.

13.  Livro favorito?
Orgulho&Preconceito, sem sobra de dúvidas

14.  Filme favorito?
Orgulho&Preconceito (sou consistente! :p e já o devo ter visto umas… 50 vezes?!)
Também Anna Karenina, Les Miserables (e qualquer musical) e a Bela e o Monstro (e qualquer um da Disney! :p)

15.  Vês alguma série?
Sim, sou tão viciada em séries! Vejo Modern Family, Teoria do Big Bang, True Blood, Game of Thrones, e claro, Sex and the City.

16.  Comida favorita?
Massa com qualquer coisa, pizza, lasanha, fruta e sobremesas de chocolate.

17.  Porquê começar um blog de moda?
Sempre tive uma grande paixão por moda e vejo blogs de moda há anos. Acho que tenho um estilo próprio e gostava de inspirar outras pessoas.

18.  Quem te tira as fotos?
O meu namorado e a minha irmã.

19.  Porquê o nome “Tere’s Scrubs”?
Andava à procura de um nome… e ocorreu-me que as roupas são o meu uniforme diário e os scrubs (pijamas cirúrgicos) são o meu uniforme no hospital, então fiz a ligação entre os dois. Ah e eu sou a Tere, ou Teresa :)

20. Expectativas para o "Tere's Scrubs"?
Poder inspirar os meus leitores, divertir-me com o blog (mesmo que dê trabalho), melhorar o meu estilo e eu própria, criar um "diário de estilo", que será tão bom para rever mais tarde, e conhecer novos bloggers e leitores! :)

Espero que as respostas não pareçam demasiado tontas, foi estranho fazer este post, mas é isto o que implica ter um blog, sair da nossa zona de conforto, o que eu estava a precisar na realidade. Se tiverem mais perguntas, ficarei muito feliz em respondê-las, podem deixá-las nos comentários ou enviar-me um mail para terescrubs@gmail.com

Muito obrigada a todos os que lêem!
Desejo-vos tudo de bom!

Tere

7 comentários:

  1. O post tá óptimo e as respostas não foram nada tontas, a mim parecerem-me ser bastante honestas e eu gostei :D
    Tu tens muita coragem em ir viver p'ra outra cidade (embora barcelona seja uma cidade fabulosa) por tanto tempo atrás de um sonho, parabéns Teresa! Não sei se seria capaz! Tudo de melhor para ti, que tudo corra bem (sei que sim)
    ps: também adoro arrumar o roupeiro! hehe
    beijinho**

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Muito obrigada Ana! :) não foi nada fácil no inicio, mas quando se quer muito uma coisa, não se desiste! :)
      Gostei muito do teu blog, tens fotos fantásticas! :) já sou seguidora ^^
      Grande beijinho!

      Eliminar
  2. Obrigada Susana! :) Barcelona é uma ótima cidade para visitar, recomendo! ;)
    beijinhos

    ResponderEliminar
  3. Muito obrigada Andreia! :) espero mesmo que dentro de uns meses corra tudo como espero :p
    grande beijinho!

    ResponderEliminar
  4. Aveiro? Também sou de lá, mas sou de Ovar que pertence ao distrito de Aveiro! Muito bem, medicina é preciso muita coragem, eu não conseguia, não gosto nada de hospitais muito menos de medicamentos. Boa sorte!

    ResponderEliminar